I ove godine se 21. novembar slavi kao Svetski dan televizije da bi nas sve podsetio na to koliko televizija privlači pažnju globalno. Deo ovogodišnje inicijative Ujedinjenih nacija je poluminutni video koji će se emitovati širom sveta kako u etru, tako i na mreži .
Današnja televizija osvaja gledaoce, opčinjava ih i drži njihovu pažnju
Ovaj 26. Svetski dan televizije slavi globalnu stvarnost: TV privlači pažnju više od bilo kog drugog medija. Televizija je uvek dostupna, kod kuće i u pokretu, na različitim ekranima, od velikih do malih, uživo ili kao onlajn striming. Nudi kolektivno, ali i iskustvo sa kojim se svako može identifikovati.
Od samog početka, televizija je pomno pratila kako kuca srce društva, skrećući pažnju gledalaca na događaje i društvene probleme o kojima vredi izveštavati. Publika je prikovana za ekrane bilo da gleda o najnovijim informacijama kojima veruje, visokokvalitetne serije i odlične filmove koji je opčinjavaju ili neki drugi sadržaj koji joj privlači pažnju…
Velika pažnja se pridaje takođe sve važnijim brendovima koji razumeju uticaj novih merenja. Što više pažnje privuče reklama, to su poslovni rezultati bolji, odnosno veća je zarada. Pošto televizija dostiže jedan od najviših i najdoslednijih nivoa pažnje za sadržaj i oglašavanje, ona je medij nenadmašne efikasnosti.
“Televizija igra ključnu ulogu u skretanju pažnje na važna pitanja i u oblikovanju javnog mnjenja. Pomaže ljudima da budu informisani o važnim temama, od svetskog mira i bezbednosti do klimatskih promena, od pandemija do nejednakosti. Takođe je simbol globalne komunikacije i može nam pomoći da zajedno pronađemo rešenja za sve svetske probleme”, ističe Šeri Eldis, direktorka UNRIC-a (Regionalni informativni centar Ujedinjenih nacija).
“TV industrija nastavlja da radi na dubljem razumevanja načina na koji oglasi privlače pažnju. Dok se pružaoci sadržaja i brendovi bore za pažnju potrošača, novi sistemi merenja koji se razvijaju pomoći će u shvatanju da televizija pruža kratkoročne i dugoročne rezultate koje zahtevaju i programeri i oglašivači. Na Svetski dan televizije bolje ćemo predstaviti kako raste ekonomija pažnje i proslaviti ulogu televizije u tome, kaže Keti Roberfrojd, izvršna direktorka egta-e.
Za više informacija posetite http://www.worldtelevisionday.com
Kontakt:
Alen Birens,
Šef komunikacija, egta
Udruženje televizijskih i radio prodajnih kuća
T: +32 2 290 31 38
[email protected]
GLOBALNA TV GRUPA
Global TV Group je grupa stvaraoca i emitera programa, emitera i onih koji ih prodaju u Evropi, SAD, Kanadi, Australiji i Latinskoj Americi. Njihov zajednički cilj je da promovišu televiziju i podsećaju oglašivače, novinare, agencije i kolege na efikasnost i popularnost televizije.
http://www.theglobaltvgroup.com/
ACT – UDRUŽENJE KOMERCIJALNIH TELEVIZIJA U EVROPI
Evropsko udruženje komercijalnih televizija je veoma uspešno. Svakog dana zabavljamo i informišemo stotine miliona građana EU preko hiljadu kanala dostupnih širom Evrope. Udruženje komercijalnih televizija zastupa interese 29 vodećih komercijalnih RTV kuća širom Evrope. Kompanije članice ACT-a finansiraju, proizvode, promovišu i distribuiraju sadržaj i usluge u korist miliona Evropljana na svim platformama. Mi u ACT-u verujemo da zdrav i održiv sektor emitovanja komercijalnih sadržaja ima važnu ulogu u evropskoj ekonomiji, društvu i kulturi.
EBU
Evropska radiodifuzna unija (EBU) je najistaknutije svetsko udruženje javnih medija (PSM). Naša misija je da javne medijske usluge učinimo nezamenljivim. Predstavljamo 115 medijskih organizacija iz 56 zemalja Evrope, Bliskog istoka i Afrike. Imamo još trideset i jednu pridruženu članicu u Aziji, Africi, Australaziji i obe Amerike. Naši članovi rade na skoro 2000 televizijskih i radio kanala i na brojnim internet platformama. Zajedno dopiru do više od milijardu slušalaca i gledalaca širom sveta, emitujući na više od 160 jezika. Nastojimo da obezbedimo održivu budućnost javnih medijskih servisa, da članovima unije pružimo sadržaje svetske klase, od vesti do sporta i muzike, i da ga ih gradimo u skladu sa našim fundamentalnim duhom solidarnosti i saradnje kako bismo stvorili centar za učenje i razmenu znanja.
egta
Udruženje televizijskih i radio distributera, egta je organizacija čiji članovi rade nezavisno ili u okviru RTV kuća. Oni prodaju reklamni prostor na privatnim i javnim televizijskim i radio stanicama širom Evrope i šire. Udruženje egta obavlja različite funkcije za svoje članove u različitim aktivnostima, kao što su regulatorna pitanja, analitika publike, metode prodaje, interaktivnost, međumedijska saradnja, tehnički standardi, novi mediji, itd. U više od 40 godina postojanja, transformisala se u referentni centar za televizijsko i radio oglašavanje i ima više od 160 članova koji posluju u 43 zemlje.
UNRIC
Regionalni informativni centar Ujedinjenih nacija za Evropu, UNRIC, pruža informacije o aktivnostima UN u 22 zemlje i aktivno radi na društvenim mrežama i veb stranicama na 13 jezika. Sa sedištem u Briselu, deluje kao evropska kancelarija za komunikacije Ujedinjenih nacija, a njen cilj je da angažuje i informiše evropske građane o globalnim pitanjima. Takođe se povezuje sa institucijama Evropske unije u oblasti informisanja. Promotivne aktivnosti, zajedničke kampanje javnog informisanja i događaje organizuje UNRIC sa partnerima, uključujući EU, vlade, medije, nevladine organizacije, kreativne zajednice i lokalne vlasti.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.