Vajber je ove godine prvi put prestigao SMS po popularnosti, a ka vrhu nastavljaju da se probijaju WhatsApp i Instagram, kada je reč o upotrebi aplikacija za komuniciranje, pokazuje istraživanje Social Serbia 2020.
Social Serbia 2020 istraživanje sprovela je po 4. put agencija Pioniri u saradnji sa agencijom Smart Plus Research, a pod pokroviteljstvom kompanije Huawei.
Prema rezultatima istraživanja, Vajber u Srbiji koristi 92 odsto korisnika, SMS 91 odsto, a treći je Fejsbuk Mesindžer koji koristi 76 odsto ispitanika. Za dopisivanje WhatsApp koristi 53 odsto ljudi u Srbiji, a Instagram za iste svrhe čak 66 odsto.
Najveći rast u okviru aplikacija za dopisivanje beleži Snapchat koji je sa prošlogodišnjih jedan odsto dostigao 14 odsto.
S druge strane, upotreba Instagrama skočila je sa 73 odsto prošle godine na 76 odsto koliko se beleži u 2020. godini.
Utisak polovine ispitanika je da na Fejsbuku i Instagramu provodi najviše sat vremena dnevno, dok trećina procenjuje da je tu između sat i četiri sata svakog dana.
Ispitivanje je završeno pre uvođenja vanrednog stanja u zemlji, te rezultati predstavljaju validne pokazatelje uobičajenih navika korisnika, na koje nije uticalo privremeno povećanje u konzumaciji interneta.
U svrhu istraživanja ispitan je reprezentativni uzorak od 1.000 ispitanika, sačinjenog od pripadnika online populacije Srbije starosti od 13 do 64 godine, grupisanih na osnovu pola i uzrasta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.