Veštačka inteligencija izbrisaće mnoge poslove, a milioni će zbog ove tehnologije ostati bez svog trenutnog radnog mesta. S druge strane, veštačka inteligencija će nam pomoći da budemo produktivniji i efikasnije pa se očekuje da bi se upravo zbog nje mogla otvoriti brojna nova radna mesta.
Naravno, veštačka inteligencija neće jednako uticati na sve profesije. Neke će biti manje ili više ugrožene od drugih.
Kako je to u jednom nedavno objavljenom intervjuu objasnio šef indijskog IT giganta „Tata Consultancy Services (TCS)“ K Kritivasan, ova tehnologija bi gotovo u potpunosti mogla izbrisati potrebu za zaposlenenima u kol centrima. Iako su ljudi i dalje dominantni u većinim takvih centara za korisničku podršku, alati koji koriste veštačku inteligenciju sve više se upotrebljavaju, piše Tech Spot, prenosi Zimo.
Kritivasan tvrdi kako će za zaposlene u kol centrima najgore biti kada velike multinacionalne kompanije masovno prihvate i implementiraju alate generativne veštačke inteligencije (to je već počelo), što će ugroziti milione radnih mesta. Prema podacima Gartnera iz 2022. godine, u ovoj je industriji širom sveta zaposleno oko 17 miliona ljudi.
Način na koji bi veštačka inteligencija mogla da utiče na ovu industriju prilično je zanimljiv. Naime, on veruje da bi u budućnosti trebalo da postoji minimalan broj kol centara za korisničku podršku te da oni gotovo da i neće primati pozive.
Naime, veruje kako smo blizu faze u kojoj bi tehnologija unapred mogla predvideti dolazni poziv i proaktivno delovati kako bi rešila problem korisnika. To bi, prema ovom stručnjaku, moglo da se desi jako brzo – već za godinu dana ili malo kasnije.
Ipak, Kritivasan smatra kako se danas precenjuju benefiti veštačke inteligencij i veruje kako ona uopšte neće dovesti do masovnog smanjenja zaposlenosti širom sveta jer će i dalje postojati velika tražnja za IT talentima tako da će posla uvek biti.
Zaposleni u nekim industrijama, poput onih u kol centrima, čini se, neće biti te sreće, što možemo videti već na nekim primerima.
Naime, da će veštačka inteligencija zameniti ljude u kol centrima ranije je upozorio izvršni direktor jedne indijske kompanije koji je otpustio čak oko 90 posto tima zaposlenog u odeljenju korisničke podrške čime je ne samo smanjio troškove, već i smanjio vreme potrebno za rešavanje problema korisnika.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.