među kojima su i biljke-ljudožderke, džinovske leteće pirane, ptice koje svetle i jezivi dinosaurusi iz prošlosti. Avanturisti uskoro shvataju da se vulkanska aktivnost oko njih povećava i da moraju da nađu put do površine Zemlje pre nego što bude prekasno.
„Put u središte Zemlje“ je epska avantura sa fotografski realističnim predelima pri čijem snimanju su korišćene nove, revolucionarne tehnike.

među kojima su i biljke-ljudožderke, džinovske leteće pirane, ptice koje svetle i jezivi dinosaurusi iz prošlosti. Avanturisti uskoro shvataju da se vulkanska aktivnost oko njih povećava i da moraju da nađu put do površine Zemlje pre nego što bude prekasno.
„Put u središte Zemlje“ je epska avantura sa fotografski realističnim predelima pri čijem snimanju su korišćene nove, revolucionarne tehnike. Ona vodi publiku direktno u srce divljeg i maštovitog putovanja heroja.
Ovo uzbudljivo filmsko putovanje je osavremenjena vizija originalnog romana Žila Verna „Put u središte Zemlje“, kao prvi akcioni, narativni film koji se snima u digitalnoj 3D tehnici. Novina u filmu „Put u središte Zemlje“ je proces fotografije. U prvim fazama razvoja, odluka da se ceo snimi u 3D tehnici visokog kvaliteta odraz je želje tvoraca da se publici pruži vrhunski vizuelni doživljaj, da se klasična priča donese na novi nivo, a pri tom sačuva srce i duša izvornog materijala.
„Pošto imam dugogodišnje iskustvo u radu sa 3D tehnikom u tematskim parovima i svetu vizuelnih efekata, nije mi bio problem da snimim ovaj film potpuno u ovoj tehnici“, kaže Brevig. „U isto vreme, pazio sam da ne preteram u korišćenju efekata, jer na taj način se može skrenuti pažnja sa same priče“.
„Put u središte Zemlje“ je prvi narativni film u kome je korišćen sistem „Fuzija“, kamera vrhunske tehnologije koju su napravili oskarovac Džejms Kameron i kinematograf Vins Pejs. Za razliku od mnogih specijalnih kamera, „Fuzija“ je lagana i prenosna i sastoji se od dve 3D kamere izuzetno visoke rezolucije koje su postavljene jedna do druge, i tako simulišu levo i desno oko. Svojom kompaktnošću, lakoćom i prilagodljivošću, dala je dosad neviđenu slobodu, kontrolu i fleksibilnost tvorcima filma.
Sam Brevig kaže da su u prošlosti 3D kamere bile velike i teške, da su ograničavale pokrete i otežavale snimanje dinamičnih scena. „Fuzija“ je toliko dobro dizajnirana i mala, da se može koristiti svuda gde i obična 2D kamera, nositi u ruci, ići pod vodu, čak fiskirati na avion i snimati iz vazduha.
Direktor fotografije, Čak Šuman, dodaje: „Ovaj aparat je napravljen tako da simulira ljudski vizuelni sistem. Ovo daje publici potpuno novi odnos prema onome što vide u bioskopu. Ono što je na ekranu izgleda upravo onako kao što bi videli da su zaista tamo“:
Još jedna od tehničkih novina u ovom filmu je tzv. aktivna konvergencija, gde snimatelji mogu da promene fokalnu tačku u 3D. Kao što se u tradicionalnom snimanju menja fokus, tako se ovde menja konvergencija i postavlja na mesto akcije. Selektivnim menjanjem sočiva, dočarava se dubina scene, tako da publika manje ukršta oči i prijatnije doživljava gledanje filma.
Kristofer Tauzend objašnjava da im je snimanje filma digitalne visoke definicije (HD) omogućilo kreiranje upečatljivog vizuelnog doživljaja, kao i približavanje podražavanju ljudskog vida, više nego što je to dosad ijedan 3D film postigao. „Postigli smo mnogo veću dubinu korišćenjem HD fotografije, možemo da mnogo više stvari stavimo u fokus. Na primer, ako imate glumca koji leži na steni i poseže rukom prema kameri, ranije ste u fokusu mogli da imate ili oči glumca, ili njegove prste. Sa HD 3D video tehnologijom, možete imati oba u fokusu. Efekat će biti hiper-realnost“.
Haginsova i Flin se slažu u tome da vrhunska tehnologija daje Vernovoj priči potpuno novi život, a publici nezaboravnu zabavu i doživljaj. „Cilj nam je bio da potpuno uvedemo publiku unutar avanture, tako da zaborave da gledaju film i osećaju se kao da su u središtu Zemlje sa Trevorom, Hanom i Šonom. Gledali vi „Put u središte Zemlje“ u običnom, ili 3D bioskopu, doživećete neverovatno zabavnu avanturu, vožnju bez prestanka“, zaključuje reditelj.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari