U budućnosti, alarm ugrađen u automobilu upozoravaće vozače koji rizikuju vožnjom u smeru suprotnom saobraćaju na putevima. Siemens trenutno radi na pomoćnoj funkciji koja smesta upozorava vozača u opasnosti zbog vožnje pogrešnom stranom puta. Stručnjaci Siemens VDO, snabdevača automobilskom opremom, odgovaraju na ovaj izazov kombinovanjem postojećih sistema za prepoznavanje saobraćajnih znakova sa informacijama o različitim vrstama puteva, koje već postoje u navigacionom sistemu, uključujući i osvežene podatke u vezi s pravcem i brzinom putovanja.

U budućnosti, alarm ugrađen u automobilu upozoravaće vozače koji rizikuju vožnjom u smeru suprotnom saobraćaju na putevima. Siemens trenutno radi na pomoćnoj funkciji koja smesta upozorava vozača u opasnosti zbog vožnje pogrešnom stranom puta. Stručnjaci Siemens VDO, snabdevača automobilskom opremom, odgovaraju na ovaj izazov kombinovanjem postojećih sistema za prepoznavanje saobraćajnih znakova sa informacijama o različitim vrstama puteva, koje već postoje u navigacionom sistemu, uključujući i osvežene podatke u vezi s pravcem i brzinom putovanja.
Faktori zbog kojih ljudi voze pogrešnom stranom puta su različiti. Izlazi sa autoputa, mesta za odmaranje i raskrsnice često zbunjuju i lokalne stanovnike. Nije neuobičajeno da vozači prave polukružno skretanje kada nenamerno promaše svoj izlaz. Vozači koji voze suprotno saobraćaju podležu ozbiljnim kaznama.
U osmišljavanju svojih sistema za upozoravanje koji bi sprečili ove prekršaje, Siemens VDO se oslanja na kameru ugrađenu u retrovizoru. Kamera je nameštena tako da snima oblast ispred vozila. Međutim, ona ne registruje samo saobraćajne znakove za ograničenje brzine kretanja – ta funkcija već postoji – već takođe prepoznaje znakove za jednosmerno kretanje i druge znakove upozorenja.
Ovi podaci se zatim prebacuju u glavni kompjuter vozila. Navigacioni sistem obezbeđuje informacije o vrsti puta kojim se kreće i pravcu putovanja. Zahvaljujući tome, sistem za upozoravanje utvrđuje da li su vozači svesni da ulaze na pogrešnu stranu autoputa. Ako je tako, koriste se različiti metodi upozorenja. Vozača može upozoriti, na primer, signal koji se pojavljuje na displeju iznad njegove glave, ili čak automatsko brzo pumpanje kočnice.
Novi pomoćni sistem tek je jedan deo pilot projekta, mreže pomoćnih sistema pri vožnji iz Siemens VDO, koji elektronskim putem prepoznaju i procenjuju okruženje vozila. Stručnjaci su ugradili ovaj sistem u prvoklasni sedan, zajedno sa dodatnim pomoćnim opcijama, koje uključuju sistem prepoznavanja trake, sistem za noćni vid i sistem za navođenje pri parkiranju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari