U Beču polovina svih pređenih kilometara u toku radne nedelje odnosi se na saobraćaj do radnog mesta i kasnije povratak kući.
Ubuduće bi trebalo na posao odlaziti ili javnim prevozom ili biciklom. A o tome bi u preduzećima sa više od 50 zaposlenih trebalo da brine menadžment za mobilnost.
To je zahtev Austrijskog saobraćajnog kluba (VCÖ).
U Austriji već postoje firme koje angažuju menadžment za mobilnost.
Po lepom vremenu u tim firmama oko 800 zaposlenih dolazi biciklima na posao. Takođe postoje inicijative pojedinačnih firmi da se koriste transportni bicikli ili da se daju pogodnosti za one koji u firmu dođu biciklom.
Ali potrebno je učiniti još više. Pored privrede i politika treba da se pita, kaže Kristijan Gracer iz Austrijskog saobraćajnog kluba.
Međutim, osim političke podrške potrebne su i biciklističke staze.
U Austriji se trenutno koristi oko 750.000 električnih bicikala. Velika je razlika kada od 1.000 zaposlenih u jednoj firmi, njih 800 dođe na posao kolima ili samo 100. Kada bi bilo dovoljno staza za vožnju mnogo više Bečlija prešlo bi sa automobila na bicikl.
U glavnom gradu Austrije nedavno je održana video-konferencija na temu „Mere za ekološko ponašanje kada je reč o mobilnosti na putu do radnog mesta“. Glavni rezultat stručne konferencije glasi: Austriji je potreban poslovni menadžment za mobilnost, saopšteno je iz Kancelarije Beča u Beogradu.
LJudima su potrebni dobri razlozi da bi promenili svoje ponašanje kada je mobilnost u pitanju, kaže stručnjak za mobilnost Martin Rajs iz Instituta za energiju Foralberg.
„A preduzećima su potrebni dobri razlozi da uvedu menadžment za mobilnost“. Konkretna korist preduzeća je u uštedi mesta za parkiralište kao i zdravlje zaposlenih.
U Beču trenutno postoji 1.432 kilometra biciklističkih staza. Za 2020. godinu najavljeno je 30 projekata za produžetak staza.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.