Najnovije istraživanje Tetra Paka, vodeće svetske kompanije za preradu i pakovanje hrane, predviđa porast potrošnje aromatizovanog mleka po stopi dvostruko većoj od belog mleka, na globalnom nivou u periodu između 2012. i 2015. godine. Potrošači se sve više okreću ukusnom, hranljivom i prigodno upakovanom aromatizovanom mleku kao alternativi drugim pićima, čime daju mogućnost mlečnoj industriji za poboljšanje profitabilnosti.

Predviđeno je da će se prodaja aromatizovanog mleka, drugog najčešće konzumiranog tečnog mlečnog proizvoda (TMP) nakon belog mleka, povećati po složenoj godišnjoj stopi (CAGR) od 4,1 odsto između 2012. i 2015. godine, sa 17,0 milijardi litara na 19,2 milijarde litara. Zemlje u razvoju će podsticati porast potražnje među rastućim brojem novih ukusa i proizvoda usmerenih na zdravlje. Predviđeno je da će potražnja za belim mlekom rasti po stopi od 1,7 odsto (CAGR) u istom periodu – sa 208,5 milijardi litara u 2012. godini na 219,5 milijardi litara u 2015. godini. Predviđeno je da će porast ukupne potražnja za TMP porasti za 2,4 odsto sa 280,3 milijarde litara na 301,3 milijarde litara u tom periodu, prema istraživanjima Tetra Paka.

„Dok se belo mleko u sve većoj meri pretvara u robu široke potrošnje, aromatizovano mleko nudi mlekarama mogućnost da ponude vrednost ne samo za potrošače već i za njihov ukupan rezultat,“ rekao je Denis Jenson, predsednik i glavni izvršni direktor Tetra Pak grupe i dodao: „Sa pravim aromama, veličinom porcije i formulom, aromatizovano mleko može da zadovolji ogroman raspon potreba vezanih za zdravlje, hranljive materije i stil života.“

Premda je potrošnja aromatizovanog mleka još uvek mala u poređenju sa drugim napicima, kao što su gazirana bezalkoholna pića, pozitivne percepcije potrošača o zdravstvenim prednostima mleka predstavljaju šansu da se značajno poveća potrošnja aromatizovanog mleka, tvrdi Tetra Pak. Očekuje se da će stopa rasta potrošnje aromatizovanog mleka biti više nego tri puta veća od stope rasta gaziranih bezalkoholnih pića između 2012. i 2015. godine. U tom periodu predviđa se rast potrošnje gaziranih bezalkoholnih pića od 1,3 odsto (CAGR) sa procenjenom stopom rasta aromatizovanog mleka od 4,1 odsto (CAGR). Iako su tradicionalno potrošači ovog proizvoda deca koja uživaju u njegovom ukusu, Tetra Pak smatra da će se njegova potrošnja proširiti i na tinejdžere i odrasle, i da će se razviti do „slatke tačke“ gde se spajaju ukus i zdravlje.

Dok se predviđa da će potražnja za aromatizovanim mlekom rasti globalno, potražnja u zemljama u razvoju, naročito u Aziji i Latinskoj Americi, brže će rasti od one u razvijenim zemljama Severne Amerike i Evrope, u čemu se ekonomije u razvoju javljaju kao faktori koji podstiču rast u mlečnoj industriji. Zapravo, sedam od 10 najvećih tržišta aromatizovanog mleka na svetu su zemlje u razvoju, pokazalo je istraživanje Tetra Paka. Najveće tržište na svetu je Kina, a za njom slede Sjedinjene Američke Države i Indija. Rastuća potražnja za aromatizovanim mlekom od 2009. do 2012. prevashodno se odnosila na četiri zemlje u razvoju: Brazil, Kina, Indija i Indonezija. Predviđa se da će se ovaj trend nastaviti između 2012. i 2015. godine. Dok je udeo zemalja u razvoju u ukupnoj potrošnji aromatizovanog mleka iznosio 66 odsto u 2012. godini, predviđeno je da će on porasti na 69 odsto do 2015. godine.

Faktori koji utiču na rast potrošnje aromatizovanog mleka

Tetra Pak je izdvojio četiri faktora koji podstiču porast potrošnje aromatizovanog mleka: Prvo, želja za hranljivom i zdravom hranom, koja podstiče potrošače, naročito u zemljama u razvoju, da se okrenu mlečnim proizvodima koji su bogati hranljivim materijama. Drugo, urbanizacija, rastući prosperitet i brzina modernog života, koji su povećali potrošnju gotovog aromatizovanog mleka koje može da se konzumira „u pokretu“ i koje se nudi u praktičnim pakovanjima od jedne porcije. Treće, želja potrošača da probaju novu hranu i piće, pri čemu je aromatizovano mleko spremno da zadovolji tu potrebu. I četvrto, potrošači koji traže iskustvo „uživanja“ u hrani i piću kao svojevrsno bekstvo iz svakodnevne rutine u periodu ekonomske neizvesnosti. „Ljudima ne smeta da potroše malo više za sitna zadovoljstva u teškim vremenima“, rekao je Libi Kostin, globalni direktor marketinga.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari