Zašto se pomorandže pakuju u crvenu mrežicu? 1Foto: Jennifer Brown / Alamy / Profimedia

 

Da li ste se ikada zapitali zašto se pomorandže pakuju u crvenu mrežicu?

Apsolutno ništa u prodavnicama nije slučajno. Ljudi koji rade u njima služe se pametnim trikovima koji prati fenomen koji se zove Munkerova iluzija.

To je trik koji ubeđuje kupce da kupe i zapravo igra veliku ulogu u odluci da li će se zaista odlučiti za kupovinu. Naime, kada su pomorandže i mandarine u crvenoj mrežici, one deluju narandžastije, sveže i ukusnije.

https://citymagazine.danas.rs/scena/zabava/koliko-boja-ima-na-ovoj-slici-ako-vidite-vise-od-dve-onda-je-vreme-za-opticara/

Ništa drugačije nije ni sa drugim grejpfrutima, mandarinama i limunom. Oni su zato spakovani u zelene mreže, iz potpuno istog razloga.

Ovaj trik prati Mankerovu iluziju; optičku iluziju koje prevari mozak da obradi određenu boju u odnosu na okolnu boju.

U ovom slučaju, crvena ili zelena boja mrežice utiče na to kako percipiramo upakovano voće. U ovom trenutku, trikovi i iluzije se ne završavaju

Trgovci koriste mnoge trikove i optičke iluzije da ih ubede da kupuju. Sve od pločica do proizvoda i plasmana hrane. Sve je osmišljeno do poslednjeg detalja. Važnu ulogu igra i muzika – psiholozi su otkrili da kupci prilagođavaju korake tempu muzike, zbog čega ostaju duže u radnji. Time je veća mogućnost da kupe više proizvoda i hrane.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari